'Persoonlijk contact is wat ons typeert'

'Human touch' maakt CoPilot bijzonder

Sinds mei is HR- en salarisdienstverlener CoPilot onderdeel van Salarispro. Manager Anouk van der Meijs straalt als ze vertelt over de kracht van haar team: ‘Bijna alle complimenten die we van klanten krijgen gaan over het persoonlijke contact. Dat is wat klanten bijblijft en wat ons typeert.’

6.000 werkgevers

CoPilot maakt deel uit van de Van Spaendonck Groep, net als Loket.nl. Die samenwerking geeft het bedrijf een stevige basis én toegang tot slimme technologie. Anouk stuurt een team aan van twintig collega’s, waarvan tien salarisprofessionals: ‘We werken voor zo’n 6.000 werkgevers, waarvan er 600 de volledige salarisadministratie aan ons uitbesteden. Daarnaast ondersteunen we nog eens 600 organisaties via onze helpdesk.’

Manager CoPilot Anouk van der Meijs

Energie

Wat maakt werken bij CoPilot bijzonder? ‘Iedere salarisprofessional werkt met een eigen klantenportefeuille en krijgt volop ruimte om zich te ontwikkelen’, legt Anouk uit. ‘We kijken echt naar iemands talenten en interesses. Wil je je specialiseren in het salarisvak? Dan krijg je daar de kans voor. Maar als je liever aan de slag gaat met software of procesoptimalisatie, dan kan dat ook.’
Naast de dagelijkse klantvragen is er ruimte voor projecten die passen bij wat iemand leuk vindt en goed kan. ‘We geloven dat mensen het beste tot hun recht komen als ze doen waar ze energie van krijgen.’

Slimmer en soepeler

De samenwerking met Loket.nl geeft CoPilot een unieke positie. ‘We zitten dicht op de software én het vakgebied’, zegt Anouk. ‘Daardoor kunnen we verder gaan dan alleen het verzorgen van een correcte loonstrook. We halen onnodige administratieve stappen uit processen, waardoor alles slimmer en soepeler loopt.’
Als voorbeeld noemt Anouk de AI-gestuurde mogelijkheden rondom verlof in de applicatie. ‘Een medewerker die een vrije dag wil opnemen, ziet meteen hoe de teambezetting eruitziet en of de aanvraag daarin past. De manager kan dit op teamniveau bekijken en direct goedkeuren of weigeren. En heeft de medewerker een vraag over verlof of iets anders op HR-gebied? Dan staat de digitale assistent in de applicatie 24/7 klaar. Een eenvoudig voorbeeld, maar het laat precies zien hoe we het werk slimmer en makkelijker maken.’

Ruimte om te groeien

Wat voor cultuur je bij CoPilot aantreft? ‘Ik voelde me vanaf dag één welkom’, vertelt Anouk. ‘De sfeer is open, de collega’s zijn betrokken, en je krijgt de ruimte om van een 8 een 9+ te maken. Lukt iets een keer niet? Geen probleem, dat hoort er ook bij. Zo blijf je leren en groeien.’
Die mentaliteit zit in het hele team. ‘We zijn een lerende organisatie waar fouten maken mag. Sterker nog: daar leer je het meest van. Iedereen krijgt de kans om zich te ontwikkelen op een manier die écht bij hen past.’

Echte waarde

De persoonlijke benadering zit diep verankerd in de cultuur van CoPilot. ‘Op onze jaarlijkse Klantendag komen mensen uit het hele land. Ze vinden het leuk om de mensen te zien die ze dagelijks spreken. En dan hoor je vaak enthousiaste woorden als: ‘Jullie luisteren echt' of 'Ik ben hier geen nummer'.’
En hoe kijkt Anouk naar technologische ontwikkelingen zoals AI? ‘We maken volop gebruik van nieuwe technologieën. Dat maakt ons werk efficiënter en toekomstbestendig. Maar het persoonlijke contact? Die ‘human touch’ is niet te vervangen! Dáár zit voor ons de echte waarde.’

Ons team